Verbeteren van je verkoopstrategie? Lees hier meer

Het in dienst hebben van goede commerciële mensen is net zo belangrijk als het in dienst hebben van goede monteurs. De juiste commerciële instelling hebben of deze vaardigheden aanleren kan namelijk best moeilijk zijn. Wist je dat een commercieel opleidingsplan je hierbij kan helpen? Zo leer je tijdens het commercieel opleidingsplan verschillende nieuwe commerciële vaardigheden. Denk aan het maken en houden van tevreden klanten, het opbouwen en onderhouden van klantrelaties of het verbeteren van bedrijfsprocessen. Benieuwd geworden? Lees dan snel verder.

Contact met de klant via social media

Weet jij hoe je het beste kunt communiceren met jouw klant? Dat is namelijk een belangrijk onderdeel. Via welke kanalen bereik je jouw doelgroep? En met welke boodschap is dit het meeste effectief? Dit zijn allemaal vragen die worden behandeld tijden een commerciële opleiding. Moet je veel tijd investeren in je eigen website of bereik je jouw doelgroep het beste via social media? Als je het goed doet, zul je duidelijk verschil merken. En dit geeft voldoening! Want wat is er nou leuker dan zien dat jouw inzet effect heeft?!

Ga voor die commerciële kennis

Een goede relatie met de klant is de basis van een succesvol garagebedrijf. Het aanleren van ‘harde’ salesvaardigheden is dan ook nergens voor nodig. Bouw een vertrouwensband op en geef de klant het juiste advies. Creëer bijvoorbeeld een win-winsituatie door middel van upselling. Wijs de klant op mankementen die in de toekomst voor problemen kunnen zorgen als de auto voor een onderhoudsbeurt uw garage binnenkomt. Zo voorkom je dat de klant in de toekomst extra geld kwijt is en zal deze met een tevreden gevoel de deur uitgaan. Jij genereert op deze manier weer meer omzet. 


Een commercieel opleidingsplan biedt dus veel voordelen voor jou en je bedrijf. Naast deze aspecten zijn er nog veel meer belangrijke leerpunten. Het primaire doel van een commercieel opleidingsplan is het aanleren van commerciële vaardigheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van het verbeteren van je verkoopstrategie? Daarnaast draait het natuurlijk om resultaat in omzet en rendement. Niet eenmalig, maar blijvend. Om het voor iedereen herkenbaar te maken, werken we tijdens een commercieel opleidingsplan middels herkenbare situaties. Zo zitten er dus altijd herkenningspunten in het traject zodat er efficiënt geleerd kan worden. Want leren doe je natuurlijk het beste in de praktijk. Interesse gekregen in het volgen van een commercieel opleidingsplan? Bekijk dan wat Automotive Academy nog meer te bieden heeft in een commercieel opleidingsplan. Automotive Academy: het onafhankelijke instituut dat alle automotive kennis van Nederland onder één dak samenbrengt.

https://automotiveacademy.nl/