Mijnwereldverhaal
Image default
Aanbiedingen

Zes tips voor het optimaliseren van uw feed voor Google Shopping-campagnes

web application development

Voor webwinkels met een groot assortiment die werken met Google Merchant Center, is het belangrijk om een ​​goede feed op te zetten – een gesystematiseerde en gestructureerde lijst met productgegevens. In dit artikel bespreken we de nuances van voeroptimalisatie die de conversies aanzienlijk kunnen verhogen.

Gebruik de juiste GTIN-parameter voor producten

GTIN (Global Trade Item Number) is een vereiste parameter voor de meeste producten. In de regel wordt het toegewezen door de fabrikant, maar voor sommige productcategorieën is het niet vereist. Bijvoorbeeld voor op bestelling gemaakte producten, voor antiek, sommige categorieën kleding. Het GTIN hoeft ook niet te worden gespecificeerd voor multi-packs met goederen (als het GTIN voor het pack niet is toegewezen door de fabrikant). In dit geval is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de overige vereiste feedattributen correct zijn ingevuld, met name de is_bundle [set] parameter.

Waarom is de GTIN-parameter belangrijk? Google gebruikt deze parameter namelijk om te voorkomen dat uw product deelneemt aan veilingen met producten van andere categorieën. In dat geval kan de informatie voor de aankondiging uit de leverancierscatalogus worden gehaald. Bovendien maakt het specificeren van het GTIN het volgens Google mogelijk om uw advertentie in een relevanter formaat te plaatsen en aan te passen zodat deze op meer plaatsen wordt weergegeven: in Google Zoeken, op YouTube en op partnersites. Voor verkopers die hun GTIN’s vermelden, stijgen de conversieratio’s tot 20%.

Optimaliseer de titelparameter voor producten

Door de parameter Titel te optimaliseren, kunt u advertenties relevant maken voor gebruikersverzoeken. Dit is een van de belangrijkste kenmerken van een feed en moet speciale aandacht krijgen. Ik raad aan om de volgende structuren te gebruiken bij het samenstellen van koppen voor verschillende productcategorieën:

  • kleding: merk + geslacht + producttype + kenmerken (kleur, maat, materiaal, etc.)
  • harde producten, bijvoorbeeld meubels, beslag, etc .: merk + type product + kenmerken (afmeting, gewicht, aantal, materiaal etc.);
  • elektronica: Merk + Eigenschappen (grootte, geheugen, etc.) + Producttype + Model;
  • seizoensartikelen: Gelegenheid + Artikeltype + Functies;
  • boeken: Titel + Type + Formaat (e-book, harde kaft, etc.) + Auteur;

Het is ook noodzakelijk dat de titel belangrijke trefwoorden bevat. U kunt de meeste conversiezoekwoorden voor de titel zien in het rapport over zoektermen. Plaats belangrijke informatie aan het begin van de kop: in het geval dat uw kop afgekapt is op de resultatenpagina, wordt deze informatie eerst getoond. Vergeet niet om verschillende trefwoorden en titels te testen. Onthoud daarbij dat de informatie in de titel en op de site overeen moet komen.

Optimaliseer de productkleur

De kleur in de productparameters – het kenmerk Kleur – moet overeenkomen met wat de gebruiker zoekt. Daarom is het in sommige gevallen beter om de kleur “granaat” te veranderen in “rood”. In dit geval moet de kleur van het product in de feed en op de bestemmingspagina hetzelfde zijn. Anders weigert Google het item omdat de gegevens niet overeenkomen. Als het nodig is om een ​​unieke kleurnaam te gebruiken, dan is het beter om de “eenvoudige” aanduiding in de titel aan te geven. Dit verhoogt de klikfrequentie van uw advertentie.

Gebruik automatische toewijzing van biedingen op basis van de prijzen van concurrenten

U kunt prijsgegevens van concurrenten gebruiken om biedingen voor advertentiecampagnes aan te passen. Met behulp van speciale diensten, bijvoorbeeld Competera, kunt u de prijzen van concurrenten volgen en deze gegevens overbrengen naar de feed. Vervolgens moet u aangepaste labels maken en labels instellen volgens uw strategie. Als uw prijs bijvoorbeeld 50% lager is dan de prijs van uw concurrenten, markeert u deze als Hoge prioriteit en biedt u agressiever op die producten in AdWords. U kunt uw bod ook verlagen voor producten die in uw winkel duurder zijn dan uw concurrenten. Dit alles kan automatisch gebeuren.

Kies de juiste afbeeldingen

De productafbeelding is het eerste waar de gebruiker op let. De foto moet perfect zijn. Hier zijn enkele regels voor het werken met foto’s:

  • gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit;
  • zorg ervoor dat de afbeelding overeenkomt met de titel en beschrijving van het product (kleur, maat, materiaal, etc.);
  • zorg ervoor dat er geen tekst op de afbeelding staat (watermerken, gegevens van de fabrikant, enz.);
  • test verschillende afbeeldingen voor producten.

Alle vereisten staan ​​in Google Help.

Gebruik feedconversieregels

Controleer de informatie in de feed op verboden tekens, dubbele spaties, dubbele woorden, juiste hoofdletters en kleine letters, etc. Om deze reden wordt de feed geweigerd in de moderatiefase. U kunt snel aanpassingen maken met behulp van de feedconversieregels op het tabblad Producten – Subcategorie Feeds.

Totaal

Hier zijn zes punten waarmee u rekening moet houden wanneer u met uw Google Merchant Center-feed werkt:

  • De GTIN-parameter is een van de belangrijkste parameters. Hiermee kan Google uw product correct categoriseren.
  • Optimaliseer uw titel op basis van de productcategorie en daadwerkelijke zoektermen.
  • De kleur van het product in de feed moet overeenkomen met de kleur van het product op de site. Geef de kleur indien mogelijk een naam zoals de gebruikers ernaar zoeken.
  • Bieden op basis van de prijzen van concurrenten is een van de beste beslissingen over concurrentiestrategieën.
  • De afbeelding is een van de belangrijkste elementen van een advertentie.
  • Gebruik feedconversieregels om snel aanpassingen in uw feed aan te brengen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html