Communiceren is intensief

Het communiceren met klanten is een dagelijks proces dat onderhouden moet worden. Er zijn een aantal mogelijkheden dat als communicatiemiddel gebruikt kan worden en de meest gebruikte is de telefoon. De laatste jaren worden zijn de telefoons veranderd naar smartphones maar ook de vaste telefoon wordt door bedrijven nog steeds intensief gebruikt. Door de ontwikkeling in de technologie gaat een smartphone niet meer om het bellen maar om het uiterlijk en welke functionaliteiten daarbij komen kijken. Het bellen gebeurt nog dagelijks maar als er naar smartphone abonnementen wordt gekeken zie je dat de prijs aan de lage kant is als het gaat om belminuten. De hoogte van een abonnement hangt af van het aantal gebruikte data van mobile netwerk. De communicatie naar elkaar toe via de smartphone gaat ook over het mobiele data netwerk, namelijk Whatsapp, Facebook, Twitter en Instagram. Op een gemakkelijke manier kan een status gepost worden of naar andere personen een bericht te sturen. Als je op de verschillende social-media kijkt zie je steeds vaker dat bedrijven er op actief zijn, het beantwoorden van vragen en het afhandelen van klachten. De vragen en klachten die via social-media binnen komen moeten direct behandelt worden omdat de overige mensen deze berichten ook kunnen lezen. Voor een bedrijf is het een nieuwe manier van uitstraling om voor klanten direct klaar te staan. Als een persoon een klacht op social-media ziet staan over een bepaalt product dat degene wilde kopen dan kan dit de drempel zijn om het product niet te kopen.

Naast het actief zijn op social-media als bedrijf is het belangrijk om ook altijd telefonisch bereikbaar te zijn. Het gedrag van de mens is de laatste jaren veranderd waardoor zij bij ieder onduidelijk punt naar een bedrijf bellen. Het beantwoorden van deze inkomende oproepen is een dagtaak geworden. Voor een bedrijf is dit moeilijk om op te vangen. Het inschakelen van een telefoonservice zorgt er voor dat zij de oproepen beantwoorden, het is als het ware een inbound callcenter.

https://www.bizziphone.com