Wees aardig naar je patiënten!

Een kies trekken. Niemand van dat leuk. Je buurman, je collega, zelfs af en toe de tandarts vind dit niet een prettige ervaring. Tegenwoordig wordt dit echter goed aangepakt. Het deed niet meer zo veel pijn als vroeger. Momenteel wordt de pijn goed verzacht met allerlei soorten verdovingen die zijn uitgevonden. Het is namelijk niet normaal zoals het er vroeger aan toe ging. Toen werd dit inderdaad gedaan zonder verdovingen. Maar dit is niet het enige. Om een behandeling goed te laten verlopen en zonder pijn, moet er ook een goede afstemming zijn tussen patiënt en arts. Het is het beste als beide partijen elkaar goed kunnen begrijpen en empathie kunnen tonen. Door als tandarts namelijk een gevoel van warmte en veiligheid te geven aan de patiënt, voelt de patiënt zich vaak sneller op zijn of haar gemak. Hierdoor gaat de behandeling vaak een stuk soepeler. Maar je kan zelfs nog verder erop ingaan. Want hoe veiliger een patiënt zich voelt bij een bepaalde tandarts, des te minder zorgen er zijn van te voren de behandeling. Want zorgen voor een behandeling, die eigenlijk helemaal niet van toepassing zijn, kunnen vaak de behandeling een stuk stroever maken. Als de patiënt zich veilig voelt werkt juist het tegenovergestelde. Hierbij kan de patiënt zelfs uitkijken naar het tandartsbezoek en is de kies gewoon een kleinigheid, waarmee even gehandeld moet worden. Veel mensen zijn altijd wel redelijk bang geweest voor de tandarts, of althans voor de behandeling die gedaan moet worden. Maar als je als tandarts een goede band sluit met je patiënt en hem of haar veilig laat voelen dan is deze angst zo verdwenen en gaat de extractie kies zonder moeilijkheden. Zo kan je ook als tandarts een hele goede unieke verkoop methode hebben waarbij je gewoon enorm goed kan inleven in hoe de patiënten zich voelen en zij het woord over je praktijk verder verspreiden.

 

https://orfeokliniek.nl/